Här är San Marinos bidrag


Fredag kväll släpptes San Marinos låt Crisalide - Vola med Valentina Monetta. Det är dramatiskt, men framförallt, det är på italienska. Det kan visa sig vara rätt väg att gå för en bra placering i ESC.

När Valentina var med i Baku förra året med nonsenslåten om Facebook blev det inte speciellt förvånande en sammanlagd 36:e plats. Den här gången känns det mer seriöst och på riktigt. Tror San Marino kan överraska på ett positivt sätt i Malmö, inte helt omöjligt att de för första gången lyckas ta sig till final med det här bidraget. Men först gäller kvalet i semifinal 2.

Kommentarer

  1. För helvete, mixtra inte in engelska den ska bara vara på italienska!!!!!!!!

    I LIKE!

    SvaraRadera
  2. MYCKET, MYCKET bättre än förra året!
    Förra året tävlade Valentina med en mycket dålig låt, som knappt ett barn i Junior Eurovision skulle sjunga!
    I år ska hon tävla med en bra & seriös ballad!

    Heja San Marino! :)

    SvaraRadera
  3. Det här är STARKT!! San Marino räddar årets tävling. Nu hoppas jag på en höjdare från grannen Italien också...

    SvaraRadera
  4. Någon mer än jag som känner att Valentina förmodligen fick en andra chans, just för att "återgälda" för fiaskolåten förra året? Med all rätt får man väl säga nu, för Valentina får verkligen visa vilken seriös, talangfull, och rutinerad sångerska hon är med den här låten. Jag gillar den mycket; den är i min topp tio gällande semifinal 2, och den är precis utanför topp 10 av alla årets låtar.

    Jag hoppas verkligen San Marino går vidare, och hamnar på en rättvis placering i finalen. Lycka till! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar